• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Remco Eikhout, OZMO: ‘Unilinxx is grootste rotonde tussen PBX en CRM’

08-05-2018
remco-eikhout-ozmo-unilinxx-is-grootste-rotonde-tussen-pbx-en-crm-
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Eerder dit jaar lanceerde OZMO cloud communications het integratieplatform Unlinxx. Remco Eikhout, directeur van OZMO, vertelt over de filosofie achter Unilinxx.

Unilinxx is gebouwd om de complexiteit van integraties van telefonie en softwarepakketten weg te nemen. “Unilinxx is een generieke rotonde waarop allerlei connectoren van verschillende telefonie- en CRM-oplossingen aangesloten kunnen worden”, legt Remco Eikhout van OZMO cloud communications uit. “Unilinxx zorgt ervoor dat in slechts drie klikken verschillende telefonieoplossingen en CRM-pakketten op elkaar aangesloten worden.”

Integratie steeds belangrijker

De integratie van communicatieoplossingen en bedrijfssoftware wordt steeds belangrijker. Sterker nog: het is inmiddels bijna een standaard vraag geworden van klanten, weet OZMO cloud communications, dat al vele jaren deze integraties maakt. “Tot voor kort deden wij wat iedereen in de PBX-wereld doet”, vertelt Remco Eikhout. “We vonden steeds opnieuw het wiel uit omdat software niet generiek is en we deden dat niet Cloud-based. Wij hebben onszelf de vraag gesteld of het niet slimmer kan; dus niet steeds opnieuw tools bouwen om een telefonieoplossing met bedrijfssoftware te laten communiceren. Niet voor niets zijn innovatie en kwaliteit de kernwaarden van OZMO”, aldus Eikhout.

Natuurlijk heeft zo goed als elk PBX- en Cloud telefonie-platform wel zijn integraties. Hetzelfde geldt voor Swyx en 3CX, de platformen die OZMO vanuit de Cloud levert. “Dan gaat het echter wel om integraties met grote, internationale software-vendoren als SAP, Microsoft en Salesforce. Maar naast die paar grote pakketten zijn er zoveel nicheproducten in CRM-, ERP-, helpdesk- en financiële pakketten. Het is niet te doen om alles steeds opnieuw te integreren. Als wij tien pakketten koppelen, waren dat ook echt tien verschillende koppelingen. En we zien dat andere telefonieaanbieders hetzelfde doen. Iedereen is dus op zoek naar een manier om het efficiënter te doen”, aldus Eikhout.

En dat is precies de reden waarom OZMO gestart is met het ontwikkelen van Unilinxx; een platform waar op een snelle en betaalbare wijze diverse CRM-pakketten geïntegreerd kunnen worden in diverse telefonieoplossingen. Een Cloud-based, universeel integratieplatform tussen PBX en CRM. Een platform dat tevens openstaat voor telecom-oplossingen die OZMO niet levert. Remco Eikhout: “Onze filosofie is: voel je niet bedreigd, maar haak aan. Als iedereen zijn eigen rotonde gaat ontwikkelen, is dat ontzettend inefficiënt. We moeten als industrie groter denken en dit samen uitbouwen.”

Wat maakt Unilinxx nu zo bijzonder volgens Eikhout? “Unilinxx is een intermediair tussen telefonie en CRM. Zoveel pakketten, zoveel technologieën om te koppelen en zoveel data om te ontsluiten. Wij hebben Unilinxx zo gebouwd dat we verschillende structuren van verschillende pakketten tot één databron kunnen brengen en kunnen tonen. De Unilinxx-server kan allerlei verschillende formaten data aan. Het is zo flexibel gebouwd dat alles mogelijk is. Een gebruiker kan dus zeggen dat hij bij een inkomende oproep meteen wil zien wat de laatste bestellingen zijn geweest van de beller. Dat is weer heel andere informatie wanneer je koppelt met een ticketsysteem. Maar iedere databron houdt wel zijn eigen structuur.”

Op dit moment staan Swyx, Skype for Business, 3CX, Avaya, Cisco, Mitel MiVoice, Mitel Telepo, RoutIT, KPN ÉÉN en een goede 20 CRM-pakketten in Unilinxx. Op de shortlist staan nog veel meer oplossingen. “Het voordeel is het grote aantal van CRM-pakketten en telefonie oplossingen die geïntegreerd kunnen worden, maar eerst is de basis gemaakt om de rotonde aan te leggen.”

Tags: cloudcommunicatie

GerelateerdeBerichten

VIP-Media-bericht-Centric-V2

Centric kiest voor Talkdesk Cloud Contact Center van ViPcom

2024/09/26
Top view AudioCodes Office Rotterdam-600

AudioCodes lanceert ‘Live’ support programma

2022/12/13
Volgend bericht
within-reach-group-neemt-meerderheidsbelang-in-i4ip

Within Reach Group neemt meerderheidsbelang in i4IP

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon